Aktualijos

Vieną saulėtą pavasario dieną... istorija, laiko ženklai ir linksmybės

Gegužės 12 dieną 5 klasės mokiniai vyko į Lietuvos sostinę Vilnių. Pirmiausiai aplankėme Vilniaus Katedros  požemiuose įrengtą modernią ekspoziciją, pristatančią laidojimo tradicijas, archeologinių tyrinėjimų metu surastus radinius ir sužinojome paties statinio istoriją. Mokinių dėmesį itin patraukė požemių įžymybės – slaptoji karalių kripta, valdovų mauzoliejus, kuriame ilsisi garsiosios Barboros Radvilaitės palaikai, freska, pripažinta vienu seniausių sieninės tapybos pavyzdžių Lietuvoje. Katedros požemiai žavi savo paslaptingumu, nes po jos grindimis įrengtose kriptose ilgus amžius laidodavo Bažnyčiai ir Lietuvos Didžiajai Kunigaikštystei nusipelniusius asmenis. Tokių įvairaus gylio ir dydžio kriptų po Katedra buvo 27, iš jų net 20 laidoti garsių Lietuvos giminių šeimos nariai. Dėl aukšto gruntinio vandens lygio pavasario potvynių metu kriptas užliedavo vanduo. O karų ir suiručių metais į požemius ieškodami brangenybių įsiverždavo kareiviai. Ir dar penktokai sužinojo, kad  pirmosios Katedros grindys yra 2,7 m gylyje, o jos perklotos daugiau kaip 12 kartų. Ir ne tik tai, bet dar daug įdomiausių Katedros požemių paslapčių.

Po apsilankymo Katedros požemiuose toliau keliavome apžiūrėti laiko ženklų mūsų sostinėje. Ėjome Gedimino prospektu, prisiminėme jo istoriją ir buvusius pavadinimus, aplankėme Vilniaus Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčią. Pasigrožėjome ir pasimeldėme  prie stebuklais garsėjančio Lukiškių Dievo Motinos su Kūdikiu atvaizdo.

Vėliau patraukėme į Ogmios miestelį, kur įsikūręs ,,Sky parkas“. Smagumų ir džiaugsmo čia tikrai netrūko. Parke labai daug batutų, ant kurių galima ištisas valandas šokinėti ir daryti didžiulius salto. Labiausiai patikusi pramoga buvo ,,Šokimas į kempines“. Prisišokinėjęs nuo batuto, skrieji į gana dideles, kvadrato formos, pilkas ir minkštas kempines. Tik paskui būna sunku  išsikapstyti… Taigi namo visi grįžome puikios nuotaikos.

Vitalija Medzevičienė, 5 klasės auklėtoja

Ankstesni įrašai

Tirpsta paskutinės mokslo metų dienos, nenumaldomai artėja taip laukiamos mokinių atostogos, o jos, kaip žinia, kartais būna labai pavojingos. Pavojai tyko visur: gatvėje, miške, vandenyje...

Gegužės 8 dieną mūsų gimnazijoje lankėsi viešosios  įstaigos „Svarbus žingsnis“ lektorius Oskaras Medzevičius, kuris 3, 5,  I, II klasių mokiniams papasakojo, kaip suteikti pirmąją medicininę pagalbą ištikus nelaimei.

Gegužės 5 dieną mes, dešimtokai, kartu su ugdymo karjerai mokytoja Vitalija Medzevičiene, važiavome į neįprastą išvyką – aplankėme savo klasės draugų tėvų darbo vietas. Mes ne pirmą kartą važiuojame į įvairias darbovietes, tačiau šįkart pasukome ne miesto, o kaimo link. Kai kurie šioje kelionėje tik dar kartą užėjo pas mamą ar tėtį į darbą, o kiti iš arčiau susipažino su profesijomis, kurioms galbūt anksčiau neteikė dėmesio.

„Mes dar nežinome, koks galėtų būti pasaulis, jei vaikai augtų nepatirdami prievartos, smurto, pažeminimo, jeigu suaugusieji gerbtų ir elgtųsi su jais kaip su svarbiais žmonėmis“. (Alice Miller)

Balandžio 28 dieną Molėtų pradinėje mokykloje vyko respublikinė pradinių klasių mokinių gamtamokslinė konferencija „Domiuosi, tiriu, atrandu 2017“. Į ją susirinko vaikai iš įvairių mokyklų: Molėtų, Širvintų, Zarasų, Anykščių. Dalyvavome ir mes, ketvirtokės Gabija ir Vilija, su mokytoja Ilona Pakalkiene.